fredag 7 december 2012

Buskar vid hotellentréer

Nu ser man ju inte att det här verkligen är ett hotell, för bilden är lite misslyckad på så sätt. Men själva träden och krukorna syns väl. Ovanför sitter en baldakin, den borde nog varit med.

Men det stolta hotell- och buskprojektet har börjat. 

Annars klar med hyllan inne hos mig. Den blev fantastiskt bra, skulle nästan kunna ha dubbla lager böcker i den, den är så djup och stadig och fin. Än så länge dock bara ett lager. 
Hittade annat trevligt i kartongerna också. En röd filt som man kan ha i soffan och då kan man väl ha fredagsmys sen? Något vi inte vet hur man gör. Men jag har förstått att man ska ha filtar och täcken och en soffa och så en spännande film. Antagligen chips också.

Snö här med, kan jag meddela. Men ett ynkligt litet lager som måste ha kommit i natt och som nu håller på att smälta, det gör ingen gladare, varken från eller till.

Ja, det är nog allt. Kanske återkommer om jag hittar fler buskar, hej.

Uppdaterar med en i mina ögon hyperintressant länk. Picard ska börja sälja käk i Sverige. Det bör kunna gå bra, tror jag med. Bättre än Lidl. För deras käk är rätt bra, man kan liksom köpa en hel middag och köra den i ugnen och ställa fram på bordet. Och få sparrisknyten och inbakad (fortfarande röd) oxfilé och flotta efterrätter. Det enda som saknas är väl ost. Och vin.
Ska bli intressant att följa. Hej igen.

6 kommentarer:

Gabrielle RW sa...

Intressant utveckling. Jag vet inte riktigt vad det står för. Har för mig att du för ett tag sen (månader? år?) bloggade om hotellbarer...var det inte så? Det här med att slå sig ner i en hotellbar och ta ett glas vitt vin (så där som damer gör). Men nu handlar det om hotellentréer - och till och med utanför. Vad månda bliva? Väntar med spänning.
I övrigt kan jag berätta att här finns noll snö. Eftersom jag är i Melbourne på en liten visit.

Karin S sa...

Gabrielle,
Det är två olika projekt. Har inte alls gett upp hotellbarerna, men vi har lite kommit av oss.

Buskarna är liksom en exteriör sak. Endast. Jag tycker att de är rätt knäppa, de där buskarna.

Gabrielle Björnstrand sa...

Det är rätt fina buskar, men det finns bättre saker att ha i krukor, minipinjer till exempel och små olivträd.
Sånt här brukar annars sättas ut vid var mans trapp när det ska säljas bostadsrätter här i stan. Och då behövs också mycket mer än EN röd filt till myshörnan. Somliga färgar till och med håret randigt och gör om sig själva helt, för att få upp priset på sin lägenhet. Det osar av besynnerliga komplex tycker jag.
Glad att jag inte säljer vare sig mig själv eller min själ eller nåt annat. Knappt köper nåt heller. Mer än biljetter hit och dit.
Ciao!

Gabrielle Björnstrand sa...

PS: Picard kan nog vara pikant.

Karin S sa...

Här sätter de upp en skylt på fasaden/balkongen när en lägenhet är till salu. Med telefonnumret till mäklaren i stora röda siffror.
Picard tror jag blir för dyrt, det är ju liksom kvalitetskäk. Men jag h o p p a s att det funkar.

Gabrielle Björnstrand sa...

Kvalitet går bra emmellanåt. Whisky, rödvin och Picard, kanske viltpaté, men ingen pastej av någon stackars stoppad gås...

Man kan ju tröttna på fiskbullar ; )