söndag 9 december 2012

9 december Anna

Hoppas springa på något kul hotell idag, men risken är ju stor att det blir mörkt innan jag kommer ut, och då syns väl inte buskarna.
Har annars plastat in blivande matrummet, där stod ett kartongberg som jag först flyttat.
Sen tejpade jag upp en plastgardin mot vardagsrummet och föreslog för familjen att vi verkligen skulle ha en ridå där så att vi kunde sätta upp pjäser. Man är väl dramatiker, liksom.
De bara kollade slött på mig och någon muttrade "Vad rolig du är, mamma." med trött röst.
Tonåringar är verkligen tråkiga.
Men sen tyckte dottern också att det var kul att tejpa så då blev det lite roligare.
Och yngste sonen letade nya gömställen för att leka kurragömma. Han hittade ett, typ.
Nu är golvet plastat och man kan börja spackla i morgon. Jag räknar med att bli klar mot slutet av veckan. Det ska bli vitt. Jättelätt.

Ja, det var allt just nu. Hej.

Inga kommentarer: