tisdag 28 augusti 2012

Dagens lista

Funderar på vad jag ska göra idag. Måste köpa te och en ny borste till dammsugaren, den jag hade har kommit bort. Det finns en affär inte så långt härifrån som har allt till alla dammsugare. Inte klokt. Man kan i princip sätta ihop en dammsugare själv. Om man nu är road av sånt.
Mer rökt te. Jag dricker bara rökt te om jag får välja.
Så har vi källaren. För att kunna få ordning här uppe måste man rimligen plocka bort en del saker som man inte använder så ofta. Farmors servis t ex. Den använder man inte alls just nu.
Då kan man ställa dem i källaren.
Men. Källarens golv består av sand, sous les pavés la plage, ni vet.
Nä, jag tror inte det, men vad som finns under sanden vet jag inte. Har petat lite i det där och sanden är liksom inte ren. Det ligger skräp i den.
Så, jag tänkte skaffa en liten kratta och sen tänkte jag bygga ett golv. Källaren är (till min besvikelse) mycket liten, tänkte göra en grej ungefär som en sån där trätrall som man kan ha på en balkong eller på ett gammaldags badrumsgolv.
Men då måste jag mäta först, hitta lämpliga verktyg och sen gå och köpa virke och spik.
Behöver nog inte vara hyvlat, det hela är bara till för att hindra grejerna från att bli sandiga.
När det väl är gjort kan man börja ta ned grejer.
Återkommer, om inte förr, då.
Hej.

1 kommentar:

Karin S sa...

Kom fram till att det är enklare att strunta i att lägga in ett golv. Man vinner både tid och pengar!