fredag 2 september 2011

Mina ev. planer

Här fortsätter det att småputtra. Satt med en blankett från författarfonden för att söka bidrag. Gick fint, klarade allt till nummer 3.
Beskrivning av den litterära verksamheten.
Va? Men den står ju där. Blindstyren. Tre romaner. Okej, okej, inte jättemycket, men det är den litterära verksamheten, mina damer och herrar.
Så läser man det finstilta:
Beskrivning av den pågående litterära verksamhet samt ev. planer för den närmaste framtiden. Komplettera ev. med beskrivning av din ekonomiska och sociala situation som litterärt verksam. Lämnas på separat A4-papper. (max. två sidor).
Men är de helt från vettet? Mina ev. planer??! Max två sidor?
Dålit, mina vänner. Riktit dålit. Annars hade man ju ev. inte sökt nåra stipendier. Ju.

Nä, jag skriver inget där. Jag ger fan i det. Nu bråkar barnen om ett ev. spel vi har. Hej.

Inga kommentarer: