torsdag 24 mars 2011

Bevakningen trappas upp

Jag har förstått av bevakningen av En underbar roman fungerar väldigt dåligt. Väldigt, väldigt dåligt. Träffade en bevakare(?) igår och hon var besviken. Här skriver man in sig på bevakning, sa hon, och vad får man?
Ingenting.

Det är ju inte klokt. Därför tänkte jag styra upp det här med bevakningen nu.
Boken innehåller 147 sidor med text på. Lite fler utan. Den innehåller vidare ett tiotal små illustrationer utförda av författaren. Den handlar om döden. Också. Det gör alla böcker, egentligen. Det säger i alla fall många seriösa författare, så jag säger också det.

En bevakare är ju naturligtvis lite av en ornitolog. Vill kryssa nya arter, vill se rara djur, typ.
I boken förekommer vidare en hel del fågelillustrationer, det kan vara bra att veta. Duvor. Det är liksom ett bitema. En del ser ganska konstiga ut. För den som verkligen vill hårdbevaka kan jag skicka en duva per post. En så kallad e-brev-duva. Mejla mig i såna fall.

1 kommentar:

Bodil Z sa...

Ja, tack till e-brev-duva. Du kan få en skata i retur:
http://bodilzalesky.com/blog/2011/03/24/skatgrannar/