tisdag 7 december 2010

Spioneri

Ja, vad gjorde man utan sina vänner? Har fått ett anonymt (eller det var inte ett anonymt, men jag skriver inte ut tipsarens/medarbetarens namn förrän han/hon sagt att det är okej) tips.
Alltså:

Hör du, Bonniersurfaren, nu när jag ändå har dig på tråden, skulle du vara intresserad av en deckare, t ex vid namn Dressman Koden?
Vi är några stycken som jobbar på den, men det är klart att det skulle gå mycket enklare med ett lite, och kanske inte så litet, förskott.

Vi är alla högutbildade, spirituella och dåligt betalda och behöver cash. Och ni har ju cash, ja? Vår deckare kommer att bli kanon, följ bara tråden, till Koden.
Följ sedan råden
och till oss alla ska falla
den ekonomiska nåden

Nä, skämt åsido, det här kan verkligen bli bra och jag hoppas verkligen att du hör av dig snarast. Med checkblocket i innerfickan och glatt humör.

Och för resten, ni som är så fiffiga och bra på affärer, när jag nu ändå håller på: Oron lyckas inte köpa Lotass senaste. Kunde inte ni ta över hennes förlag så att hon får ut tillräckligt många böcker?
Alltså, jag vill verkligen inte verka kritisk, men här finns uppenbarligen en insats att göra.
Hej.

Inga kommentarer: