tisdag 16 november 2010

Snart är det jul

Det viktiga är inte att kunna skriva en roman, det viktiga är att kunna sammanfatta den med 200 ord, sa en fransk kollega till mig när jag svävade på målet.
Jag förmodar att undertexten var att annars har jag inte en sportslig att sälja in den.
Fast jag vet inte.
Sälja ut den?
Jämna ut den? I alla fall lite i kanterna.
Ungefär som när man klippte pappersdockor eller tyg.
Jag menar, annars kommer väl folk att klaga på att det är en ojämn roman?
Nej, säger man då. Jag har klippt alla kanter med nagelsax. Jättenoga.
Fler invändningar?
Nej, nu tar vi en invändning om dagen som en adventskalender fram till jul. Vi kallar det möjliga och omöjliga invändningar mot en kommande roman.
Hej.

Via Jenny Maria hittade jag Lotass julgransprojekt, som jag av någon för mig själv oklar anledning gillar. Men som absolut är en omöjlig roman, så god som någon.

Hej igen.

Inga kommentarer: