söndag 17 januari 2010

Mobilbloggning

Hej,
Eftersom min internetleverantör är en sopa har jag nu blivit tvungen
att sätta mig in i hur man skickar inlägg från sin mobil. Inget ont
som inte har något gott med sig.
Å andra sidan tror jag inte att man kan länka och annat mer
sofistikerat på det här sättet. Det blir mer basic, liksom. Å
tredje sidan verkar det folk länkar till i min sfär just nu vara
tämligen dubiösa artiklar utan större allmänintresse, så det kan
ju vara detsamma.
Jag vill i alla fall tacka alla dem som bidrog till diskussionen efter
min länk till Rickard Shwarz text.
RS verkar vara en av de utrikeskorrar som nu helt sonika fått sparken
från SvD. Helt obegripligt eftersom han är en av deras få kunniga
journalister.

DNs kulturjournalister skriver ännu konstigare artiklar än vanligt.
Något Gunnar Pressylta kommenterar med att brittiska tidningar
fortfarande är någorlunda vettiga. Jag skulle nog påstå samma sak
här, även om nöje tar en hel del utrymme och Libé ägnar en hel del
plats åt vad andra skriver om pseudonyheter.
Le Monde tycks ha bestämt sig för att möta krisen med högklassigt
material som man endast får tillgång till om man på något vis
betalar för det. Det bör ju fungera, tycker man, även om antalet
läsare inte är stabilt än.

Envoyé de mon iPhone

1 kommentar:

e askestad sa...

karin

det är vi som skall tacka - för att du driver din blogg, som så ofta inbjuder till intressanta diskussioner.

angående dn, beckman och stig larsson förmår jag dock inte yttra mig i dagsläget.

allt gott

einar