onsdag 1 juli 2009

Knappast

Nej, det här tror jag inte på.
Nu var det länge sen jag läste något av Baldersson, men det hindrar inte att jag kommer ihåg tillräckligt för att vara skeptisk.
Baldersson är en man eller för all del kvinna, med insikt i maktens korridorer, det är en ämbetsman, en statsanställd, det kan jag sätta min högra hand på. Nåja, vänstra.
Det kan vara en museiintendent, en universitetslektor, en statssekreterare eller en diplomat.
Men inte en trubadur.
Inte heller en näringslivsprisse.

Så bättre kan ni, SvD! Fortsätt nu inte att schangsera.

4 kommentarer:

Ann Helena Rudberg sa...

Helt rätt. Men det går att rada upp alla döingar och säga att det är den eller den... ingen kommer att säga emot. Gud så tråkigt, men vad ska tidningen skriva om sommarstiljten?

Karin S sa...

Ann Helena,
Jo, det är lite tråkigt, men själv är jag faktiskt lite nyfiken på vem det var. Eller är.

Bengt O. sa...

Ja det här blir bara tråkigt. Om någon är intresserad kan ni läsa Per Westbergs inlägg idag där jag gjort ett par längre kommentarer.

En intressant uppgift i DN också idag lanserar (ånyo)"adjunkt Björn Sjöberg". Han passar precis in i min hypotes om BB:s förhållande till kanslihuset. BB: har god insikt i regeringsarbetet och kanslihuset men gör fel när det gäller en del rutiner och detaljer. De namn på topppolitiker och -tjänstemän som lanserats faller därmed omedelbart bort.

Karin S sa...

Bengt O, har läst dina kommentarer hos Westberg och VI ÄR SOM VANLIGT fullkomligt överens!
Nu nu slipper vi få på tafsen för det för alltsammans står inte här.
Håller med om att den där vilsna adjunkten på Irland låter trolig, det enda jag inte fattade var om han fortfarande är i livet eller inte.

För jag tror att vi kommer få veta den dagen BB lägger nosen i vädret. (Och inte i blöt.)