onsdag 25 februari 2009

Förväntningar

Ska försöka kolla på babel ikväll. Problemet är väl bara att jag struntar i förstörda t-banevagnar, åtminstone som konst.
Och antagligen också att jag struntar lika mycket i litteraturens motsvarigheter. Tycker inte att frågan är brännande, direkt, faktiskt inte ens kittlande.
Couldn't care less, men jag gör min plikt som "svensk författare", eller nåt.

Faktum är att jag tycker att kungabröllop är mer spännande och jag tycker också att det är fint. Kollade på teve igår och insåg ju att de nyförlovade inte är några intellektuella giganter direkt. Å andra sidan är det verkligen inte vad jag förväntar mig av dem, det gör jag snarare av babel och dess inbjudna. Om man säger så.
Och jag tycker att den här Daniel verkar vara en bra kille, bra att han inte är en festprins eller en sån där provokatör som den där Ali Ben eller vad han heter. Tänk er själva, hur skulle det se ut? 
Prinsessor är fint och jag håller med min dotter om att prinsessan Madeleine har fantastiskt snyggt hår.

Om jag skojar? Inte mycket.

Inga kommentarer: